Cztery Pory Roku Antonio Vivaldi

Joanna Albrzykowska Clifford
Urodzona w Nowym Sączu, pochodzi z bardzo muzykalnej rodziny. Od dziecka słyszała śpiewane przez swoją mamę – sopranistkę słynne arie, co obudziło w niej pasję do muzyki. Studia wokalne rozpoczęła na krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie I. Jasińskiej-Buszewicz w 1983, a zakończyła z wyróżnieniem w Brabants Conservatorium w Tilburgu w 1988 korzystając za zgodą Ministerstwa Kultury z prywatnego stypendium. Jej holenderskimi pedagogami byli światowej sławy artyści: Marie Cecile Moerdijk (sopran), Christine Deutekom (sopran) i Bernard Kruyssen (bas-baryton). Warsztat wokalny doskonaliła od 1989 u uczennicy Ady Sari, prof. Niny Stano w Düsseldorfie. Już podczas studiów brała udział w wielu nagraniach radiowych i telewizyjnych, nagrała kilka płyt z orkiestrami i chórami. Liczne recitale i koncerty dla Polonii pozwoliły jej na dalsze udoskonalanie swojego kunsztu i budowanie wizerunku artystycznego poprzez koncertowanie w Niemczech, Belgii, Francji i Szwajcarii. Uczestniczyła w różnych warsztatach wokalnych, m.in. Summer Workshop w International Opera Centrum Nederland w Muziektheater w Amstardamie (1991), II Międzynarodowe Muzyczne Seminarium Śpiewu i Sztuki Aktorskiej w Iwoniczu Zdroju (1999), Mistrzowski Kurs Wokalny prof. A. Słowakiewicz-Wolańśkiej w Jaworznie (2009).
W roku 1989 związała się z Nederlandse Opera w Amsterdamie występując jako solistka chóru w operach: „Ognisty anioł” S. Prokofiewa, „Orfeusz i Eurydyka” Ch. von Glucka i „Borys Godunow” M. Musorgskiego. Uczestniczyła w światowej prapremierze opery „Life with and Idiot” A. Schnittke, którą dyrygował słynny M. Rostropowicz, a spektakl zaszczyciła swoją obecnością sama królowa Holandii, Beatrix. W ramach współpracy z ZBF (Zentrale Bühne- und Fernsehenvermittlung) wzięła udział w produkcji Carmen 2000, wystawionej z wielkim rozmachen w hamburgskim Stadtpark. W latach 2001/2002 współpracowała z Operą w Aachen, natomiast w sezonie 2003/2004 była zaangażowana w słynnym Das Meininger Theater.
Po powrocie do kraju kontynuowała działalność artystyczną oraz zajęła się pracą pedagogiczną. Dwukrotnie występowała na Festiwalu im. J. Kiepury w Krynicy. Była gościem fundacji Czardasz działającej w Krakowie. Od roku 2008 współpracuje z Klubem Esperanto, z którym koncertowała zarówno w kraju jak i za granicą, m.in. Danii, Litwie, czy Słowacji podczas Międzynarodowych Kongresów Esperanto. Artystka regularnie współpracuje z muzykami z Holandii, Niemiec i Francji. Angażuje się również w działalność charytatywną.

Jakub Michalak
Muzyką klasyczną pasjonuje się od dziecka. Od początku szczególne wrażenie wywierała na nim muzyka skrzypcowa, dlatego podejmując decyzję nauki gry na instrumencie, wybrał właśnie ten instrument.
Edukację muzyczną rozpoczął w wieku 8 lat jako uczeń II klasy szkoły podstawowej w Skale w woj. małopolskim. Od 2005 roku uczęszczał równolegle do Prywatnej Profesjonalnej Szkoły Muzycznej I Stopnia im. Aleksandra Dębskiego w Krakowie do klasy skrzypiec dr Danuty Augustyn. Szkołę tą ukończył z wyróżnieniem po pięciu latach nauki i z pierwszą lokatą dostał się do Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Krakowie, gdzie od 2010 roku do momentu ukończenia szkoły średniej, był uczniem w klasie skrzypiec prof. Antoniego Cofalika.
Jako uczeń gimnazjum i liceum muzycznego aktywnie uczestniczył w wydarzeniach muzycznych, angażował się w działalność koncertowo-solistyczną zespołów kameralnych jako członek, koncertmistrz i solista orkiestry kameralnej „Camerata di Cracovia”, Krakowskiej Orkiestry Kameralnej „Ardente” oraz szkolnej orkiestry symfonicznej „Ostinato”. W ramach współpracy szkoły ze Stowarzyszeniem „Les Heures musicales de la Vallée de la Bresle” we Francji pod przewodnictwem JeanPierre Menuge odbył jako członek orkiestry, solista lub członek zespołu kameralnego kilka tournee z koncertami po Picardii i Normandii wykonując utwory muzyki barokowej, oratoryjnej oraz współczesnych kompozytorów polskich i zagranicznych.
Niezależnie od działalności koncertowej oraz nauki pod okiem Pana Prof. Antoniego Cofalika starał się rozwijać swoje umiejętności gry solistycznej i kameralnej uczestnicząc w warsztatach muzycznych, kursach, a także konkursach szkolnych, regionalnych, ogólnopolskich oraz międzynarodowych.
Corocznie był laureatem pierwszego miejsca w konkursach gry solowej na skrzypcach w swojej szkole, miał też kilka ważnych sukcesów w konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych, jak również sukcesów artystycznych w ramach działalności koncertowej.
Jego umiejętności zostały także docenione przez Fundację Pro Musica Bona oraz Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci wybitnie uzdolnionych. Dzięki Fundacji Pro Musica Bona miał zaszczyt występować dwukrotnie jako solista z Krakowską Orkiestrą Kameralną pod dyr. Prof. Stanisława Krawczyńskiego, obecnego rektora Akademii Muzycznej w Krakowie.
Został również stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za osiągnięcia artystyczne za rok szkolny 2015/2016.
W roku ubiegłym ukończył szkołę średnią i z pierwszą lokatą dostał się na wydział instrumentalny Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie w klasie skrzypiec Pani Prof. Kai Danczowskiej kontynuuje zgłębianie tajników gry skrzypcowej.

Krakowski Zespół Kameralny
Powstał w 1994 roku z inicjatywy Łukasza Mikołaja Matei, który jest jego kierownikiem artystycznym.
W jej składzie znajdują się znakomici instrumentaliści, absolwenci Akademii Muzycznej w Krakowie oraz byli członkowie rozwiązanej przed laty Orkiestry Polskiego Radia i Telewizji w Krakowie. Zespół posiada szeroki repertuar, obejmujący dzieła od Renesansu, aż do kompozycji z XX. wieku. Występuje na prestiżowych krajowych i zagranicznych festiwalach.
Wykonał kilkaset koncertów w Polsce, Austrii, Niemczech, Francji, Czechach i na Słowacji, a także w Libanie na zaproszenie tamtejszego Ministerstwa Kultury.
Współpracuje z wybitnymi dyrygentami , solistami i chórami w Kraju i za granicą.

Bezpłatne wejściówki na koncert do pobrania TUTAJ